“Jeg får ganske enkelt mere tid til det, jeg brænder for”
Den tidligere superligaspiller, Christian “Krølle” Nielsen, ejer i dag produktions- og designvirksomheden Hangar 5. Førhen brugte han sene aftentimer på at betale leverandørfakturaer, men sådan er det heldigvis ikke længere. Og med Corpay One’s integration til Apactas ordrestyring sparer han nu endnu flere timer hver eneste uge.
“Det er egentlig meget nemt. I stedet for at fodre vores kunder med præfabrikerede koncepter, så tager vi udgangspunkt i deres ønsker, så de får en løsning, der matcher deres behov,” siger Christian “Krølle” Nielsen, ejer af Hangar 5 og tidligere superligaspiller.
Hangar 5 kan matche deres kunders behov, fordi de har samlet snedkeri, smedje og tegnestue under samme tag. Derfor kan de både levere køkkener, spiseborde og specialordre, der er skræddersyede.
“De fleste virksomheder designer et produkt, og så sælger de det. Det gider jeg ikke. Vi vil hellere have kunden ombord i processen. Lige for tiden laver vi alt fra orangerier til spindeltrapper, der passer perfekt ind i omgivelserne,” siger Christian “Krølle” Nielsen.
Og kunderne har købt ind på konceptet. I en sådan grad, at Krølle - som han blev kaldt på fodboldbanen og stadig helst vil kaldes - at alle medarbejderne har mange sager kørende hele tiden.
“Jeg ledte efter et værktøj, der kunne gøre min hverdag som håndværker og iværksætter lidt lettere. Fra første demo kunne jeg se, at Corpay One kunne spare mig for virkelig mange administrative - og sene - arbejdstimer,” siger Krølle.
“Jeg sparer virkelig meget tid”
En af de udfordringer, som mange selvstændige håndværkere oplever, er at de interesserer sig for deres håndværk og ikke alle de administrative opgaver, der følger med, når man vil være sin egen chef.
“Vi er jo passionerede omkring at bygge verandaer, huse og lave lækre køkkener. Og så ender man jo ofte med at sidde om aftenen, når børnene er gået i seng, og betale leverandørfakturaer - og jeg hader virkelig at betale for sent, fordi jeg har misset en forfaldsdato,” siger Krølle.
Det undgår han med Corpay One, der automatisk aflæser de vigtigste betalingsdetaljer på leverandørfakturaerne og sætter dem til betaling på forfaldsdato.
“Det handler om tidsbesparelse. Jeg så straks, at Corpay One ville spare mig for mange timer på tværs af de virksomheder, jeg driver. Med integrationen til Apacta er der blevet sat tyk streg under den tidsbesparelse,” siger Krølle.
Apacta og Corpay One giver kontrol og overblik
Kort fortalt, så er Apacta en løsning til ordrestyring, der gør det lettere for håndværkere at holde styre på deres tids- og materialeforbrug samt kvalitetssikring på tværs af alle deres byggesager.
Krølle bruger det til at oprette sager til sine ordrer, så han og hans ansatte let holder overblik over økonomien på de forskellige projekter.
“Når jeg modtager en leverandørfaktura, så bliver den tilknyttet de enkelte sager i Apacta, hvor den får et sagsnummer. Så bliver den betalt af Corpay One, der sender det videre til den rigtige postering i e-conomic. Undervejs følger sagsnummeret fakturaen, så jeg beholder kontrollen og overblikket,” siger Krølle.
Hangar 5 har ofte 25-30 sager kørende ad gangen, og hver enkelt sag har en række leverandører. Det betyder, at mængden af kreditorer kan være temmelig kompleks.
Læs mere om Apacta her
“I gamle dage ville jeg printe en leverandørfaktura, logge ind på netbank og betale for så at stemple det fysiske bilag, som jeg til sidst ville sende til bogholderen eller revisoren hvert kvartal. Nu sender jeg bare fakturaen til Corpay One, som automatisk indlæser og betaler den,” siger Krølle og fortsætter:
“Det betyder, at jeg ikke misser forfaldsdatoer, så jeg undgår at få rykkere. Men vigtigst af alt så sparer jeg måske 5 timer hver uge, som jeg kan bruge på dét, jeg brænder for: at levere fede produkter til mine kunder,” siger Krølle.
De 5 timer, der bliver sparet på administration, er tid, som kan faktureres ekstra ved at påtage sig endnu mere arbejde.
Har du spørgsmål til Corpay One og hvordan I kan bruge produktet, sidder vi klar til at hjælpe.