Roger opkøbt af global betalingsvirksomhed
Med investeringen fra FLEETCOR Technologies, Inc. (NYSE: FLT), kan vi sammen revolutionere, hvordan SMV'ere håndterer deres udgifter.
I marts 2021 ændrede Roger navn til Corpay One. Vores features og funktionaliteter har ikke ændret sig. Du kan læse mere her, hvis du vil vide mere om ændringen.
Roger bygger på en enkel præmis. Automatisering skaber vækst. Derfor har vi skabt en betalingsplatform, der gør SMV’er i stand til at bruge deres tid på det, der skaber værdi for dem, mens vi klarer deres betalinger og bogføring.
FLEETCOR, en global betalingsvirksomhed, har netop annonceret opkøbet af danske Roger, en softwareløsning til små- og mellemstore virksomheders (SMV) kreditorbogholderi. Opkøbet skal være med til at udvide FLEETCOR’s portefølje indenfor automatisk leverandørstyring til mindre virksomheder, der vil effektivisere deres betalingsprocesser.
Med opkøbet får FLEETCOR en moderne automatiseringsplatform, der gør virksomheder i stand til at betale fakturaer mere effektivt. Platformen benytter blandt andet machine learning-teknologi til at indsamle og scanne fakturaer og kvitteringer, hvorved manuel indtastning bliver elimineret.
Derudover kan man ved hjælp af automatiserede workflows godkende og gennemføre betalinger, der bliver synkroniseret til regnskabsprogrammer som e-conomic, Billy og Dinero. Det er ikke kun virksomheder, der anvender Roger. Revisorer bruger også platformen til at håndtere deres kunder i både USA og Europa.
“Med opkøbet af Roger får vi en komplet cloud-baseret teknologiplatform, der udvider FLEETCOR’s betalingsløsning til SMV’ere, og åbner muligheden for krydssalg til vores store kundebase indenfor brændstofkort,” siger Ron Clarke, bestyrelsesformand og CEO i FLEETCOR, og fortsætter:
“Det er et vigtigt skridt i at udvide vores eksisterende forretning fra brændstofkort til virksomhedsbetalinger, og samtidig får vi nu en løsning, der henvender sig til til små- og mellemstore virksomheder.”
Roger fortsætter som en selvstændig virksomhed under FLEETCOR, hvorfor både danske SMV’ere og revisorer, der benytter Roger, fortsat kan anvende platformen.
“Vores mission har altid været at bidrage til vores kunders vækst. Automatisering gør vores kunder i stand til at fokusere på det arbejde, der skaber vækst - uden at øge omkostningerne,” siger Cathrine Andersen, medstifter og CEO i Roger, og fortsætter:
“Når vi vælger at blive en del af FLEETCOR, er det fordi, vi får det brændstof, vi skal bruge til at gøre vores service for eksisterende kunder endnu bedre. Samtidig åbner det her også dørene for andre markeder, hvor vores løsning kan komme små- og mellemstore virksomheder til gode.”
Vi fortsætter med at skalere og servicere vores kunder i Danmark
FLEETCOR opererer globalt, og virksomheden er også til stede på de nordiske markeder. Interessen i Roger bygger i høj grad på vores position på det danske marked. Roger er som bekendt stiftet af Cathrine Andersen og Christian Rasmussen, og vores danske kunder har haft en massiv indvirkning på, hvordan virksomheden har udviklet sig.
Investeringen betyder, at vi kan fokusere endnu mere på vores produktudvikling, der til stadighed vil have et særligt fokus på at møde danske SMV’ere og Advisors’ behov.
Hvad investeringen betyder for vores SMV-kunder
Vores kunder og jeres feedback har altid været vores ledestjerne. Sådan fortsætter det med at være. Men fordi vi får adgang til flere ressourcer, kan vi eksekvere hurtigere.
For vores kunder betyder opkøbet derfor, at vores support får øget opmærksomhed. For dig betyder det, at du vil opleve kortere ventetid, øget mulighed for råd fra vores regnskabs- og betalingseksperter, forbedret onboarding og skræddersyet in-app-rådgivning.
Derudover skal vi udvikle vores nuværende funktionaliteter, mens vi også vil introducere nye features i 2021.
Hvad investeringen betyder for vores Advisors
Når vores advisors trives, så trives vi.
Vores Advisors er med til at sætte dagsordenen for revisionsbranchen. I er frontløberne indenfor anvendelsen af nye teknologier i en regnskabskontekst. Det vil vi fortsat gerne støtte op omkring ved at hjælpe jer med at automatisere arbejdsgange og kundehåndtering, så I kan fortsætte jeres vækst.